5 Ağustos 2012 Pazar
Ayna
Veli Allah'tır. Allah veli ismi altında açığa çıkar. Dolayısıyla velayet tekil bir yapıdır. Allah’ın Allahlığı ile varlığa bakış halinin adıdır. Ama bu bakış hali âdem suretlerinde açığa çıkar. Allah'ın âlemlerdeki tedbiratı âdem suretlerincedir hükmü de buradan kaynaklanır. Yani burada en iyi fark edilmesi ve ayırt edilmesi gereken nokta İNSAN ALLAH İSMİNİN MANASI OLAN ESMAYA AYNADIR, ALLAH İSMİ İLE İŞARET EDİLEN DE İNSANA AYNADIR. Ama ikisi belki burada aynı şeydir. Fakat biz insan diye mental hayvanı anlıyorsak yani bilinç varlığı anlıyorsak, o yaradılış olarak hayvan mertebesinin açığa çıkış şeklidir ve onun Allahlığından söz edilmez, onun ilahiyatından söz edilmez, işte bunu yapan firavun noktasıdır, nemrut noktasıdır yani Allahlığı mental hayvana veren, bilince veren, bilinç varlığa veren. Onun içindir ki varlığı Allah gözü ile seyreden indinde yani Allah ahlakı ile ahlaklanmış olan; Allah'ın ahlakı ile ahlaklanın diyor ya! "Allah insanı Rahman sureti üzere yaratmıştır"; "innAllahe halaka Âdeme ala suretiHİ / suretirRahman!" diyor ya! Buradaki bahsedilen Rahman sureti üzere olan, Allah ahlakı üzere ahlaklanmış olan insan, mental hayvan değil, bilinç varlık değil, beşeri duyguların beşeri değerlerin yaşamı içinde yaşayan değil. "Ölmeden evvel ölmek" denen olay dahi; mental hayvan değerlerinin sıfır olup, mental hayvan suretinden açığa çıkan bir takım özellikleri ortaya koymasına rağmen insaniyetinin şuuru farkındalığıyla varlığını seyreden varlıktır. Bilmiyorum aradaki farkı anlatabildim mi?
Dolayısı ile insanın beyinle alakası yoktur. Beyin insanı oluşturmaz. Beyin mental hayvanın oluştuğu noktadır ve beyin insana ayna olur Cennet ehlinin çoğunluğu bühüldür demek mental hayvanı terbiye olmuş kişiler demektir . "Ves sabikunes sâbikun; (Es Sâbikun (yakîn ile öne geçenler), sabikundur)", diye bahsettiği Vakia (56-10) süresindeki sınıf işte bu cennet konusunu yaşayan mental hayvan. Mukerrebun ise insan olarak
mental hayvan boyutundan varlığı seyreden ve açığa çıkan ve varlıkta tedbiratını ortaya koyan velidir.
Bu noktanın çok çok iyi fark edilmesi lazım ki gereken o arınma meydana gelsin o arınmanın sonucunda insan açığa çıksın insan farkındalığı yaşansın.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder